شرايط مهاجرت به تركيه!
نوشته شده توسط : نسترن

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. این کشور در حال حاضر یکی از کشور هایی است که بیشترین مهاجر را در خود جای داده است. همان طور که می دانید، مهاجرت به ترکیه تصمیم مهمی در زندگی هر فرد می تواند باشد که پیش نیاز های خاص خود را دارد. بدین صورت، هرکس که تصمیم به مهاجرت بگیرد نمی تواند فردای همان روز به کشور مورد نظرش مهاجرت کند. اقامت و مهاجرت به کشور های خارجی، شرایط و قوانین خاص خود را دارند که هیچ کدام شبیه به هم نیست. در نتیجه اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید بهتر است قبل از هر چیزی آگاهی خود را از شرایط مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور بالا ببرید.

برای آگاهی از شرایط مهاجرت و خرید ملک در ترکیه مبتوانید به وب سایت تکنیکوگروپ مراجعه کنید.

 

 

 

همه ما می دانیم که زندگی در کشوری جدید با فرهنگ و قوانینی متفاوت، سختی های خود را دارد. همین تفاوت ها موجب می شود که متقاضیان قبل از سفر شان، به کمک یک وکیل مهاجرت مجرب و خبره با شرایط و قوانین کشور مقصد آشنا شوند؛ تا مبادا قوانین آن کشور را زیر پا گذارند و اتفاقات ناخوشایندی برایشان به وجود آید. روش های گوناگونی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که متقاضیان با مشاوره های تخصصی می توانند یکی از آن روش ها را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

شرایط مهاجرت به ترکیه

برای اینکه بتوانیم به کشور ترکیه مهاجرت کنیم، باید با شرایط اقامت در ترکیه آشنا شویم. این آگاهی به ما کمک می کند که تشخیص دهیم کدام یک از راه های مهاجرت به ترکیه را انتخاب نماییم. به طور کلی، ما شرایط مهاجرت به ترکیه را در ۶ دسته کلی قرار می دهیم که عبارت است از:

 

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق کار

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

در مقاله شرایط مهاجرت به ترکیه باید بگوییم، متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ترکیه از دبستان تا دانشگاه را تحصیل نمایند. تحصیل در مدارس ترکیه برای شهروندان این کشور و اتباع رایگان است. البته به طور کلی، هزینه های تحصیل در کشور ترکیه بسیار پایین و معقول می باشد. دانش آموزانی که در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند پس از گذراندن دوره ابتدایی، متوسطه و دبیرستان می توانند به دانشگاه های این کشور وارد شوند. همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

 

شرکت در آزمون YOS

شرکت در آزمون SAT

ارائه مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و ترجمه

پرداخت هزینه بررسی مدارک

ارائه نامه پذیرش از دانشگاه

تسلط به زبان ترکی

ارائه رزومه به روز شده

متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود از این روش در کشور ترکیه تحصیل نمایند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه بسیار پایین است و همچنین دانشجویان پس از ۱ سال تحصیل اجازه کار پاره وقت به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارا هستند.

 

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق کار

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند به ترکیه مهاجرت کنند، از طریق کار است. در این روش متقاضی با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه ای می تواند به کشور ترکیه مهاجرت نماید. البته متقاضیان می توانند با اخذ ویزا توریستی نیز به ترکیه سفر کنند و در این کشور، شغل مورد نظر خود را جستجو نمایند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید شرایط زیر را دارا باشند:

 

پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکیه ای

رزومه و سابقه شغلی خوب

تسلط به زبان ترکی

شرایط سنی مناسب

متقاضیانی که واجد شرایط هستند می توانند به ترکیه مهاجرت کنند و پس از قبولی در مصاحبه کاری، اقامت ۱ ساله این کشور را دریافت نمایند. توجه داشته باشید که با نرخ بالای بیکاری در کشور ترکیه، مهاجرت کاری به این کشور کمی سخت است؛ اما نشدنی نیست. متقاضیان واجد شرایط اخذ اقامت ترکیه می توانند به صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشند. البته شرایط اخذ اقامت بدین صورت است که شما باید قرارداد خود را هر ساله با کارفرما تمدید کنید.

 

شرتیط انواع روش های مهاجرت به ترکیه

شرتیط انواع روش های مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری

در مقاله شرایط مهاجرت به ترکیه، یکی دیگر از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور، از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در ترکیه شامل، کارآفرینی، خرید سهام، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و… می باشد. متقاضیانی که می خواهند از طریق سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت کنند، باید شرایط اخذ اقامت ترکیه را بدانند. سرمایه گذاری در ترکیه شرایط متفاوتی دارد، بدین معنی که اگر شما بخواهید از طریق خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری کنید، باید حداقل خانه ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار را خریداری نمایید. همچنین اگر بخواهید از طریق کارآفرینی در ترکیه سرمایه گذاری کنید باید حداقل ۵ شهروند ترکیه ای را مشغول به کار نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر از چگونگی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانید مقاله مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری را مطالعه نمایید.

 

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

از دیگر راه ها و شرایط مهاجرت به ترکیه، می توان به تولد فرزند اشاره کرد. سیستم تولد کودک در ترکیه، از سیستم خون تبعیت می کند. بدین صورت که یکی از والدین کودک باید شهروند ترکیه باشند. در این صورت به کودک تازه متولد شده تابعیت ترکیه اعطا می شود. تنها شرایط گرفتن اقامت ترکیه از طریق تولد، داشتن تابعیت یکی از والدین کودک می باشد.

 

شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه از طریق ازدواج

در مقاله شرایط اقامت در ترکیه، یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج است. متقاضی باید با یکی از شهروندان ترکیه به طور رسمی ازدواج کند. شرایط ازدواج در ترکیه به شرح زیر است:

 

متقاضی باید با همسر ترکیه ای خود چند سال زندگی کند

اثبات عدم صوری بودن ازدواج

ازدواج متقاضی باید بر پایه علاقه باشد نه اخذ اقامت ترکیه

متقاضیانی که برای اخذ اقامت ترکیه ازدواج کنند، اگر صوری بودن ازدواج شان اثبات شود، نه تنها جریمه مالی می شوند بلکه ممکن است زندان هم بروند.

منبع:

https://avammigration.com/immigration-conditions-in-turkey/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: